BARN- & UNGDOMSLÄGER, 21-22 APRIL

Välkomna till barn och ungdomsläger i Lunds Aikidoklubb den 21:a till 22:a april!

Våren är här och snart kommer sommar och sommarlov och graderingar. Men innan dess bjuder vi i Lunds Aikidoklubb till läger för medlemmar i barn och ungdomsgrupperna.

Tema för årets läger är lek, glädje och lust; tränare från både barn och ungdom samt LAKs huvudinstruktör Jonas Palm (även kallad dojo cho) kommer att hålla i pass.

Lägret går av stapeln klockan 14:00 lördag den 21:a och håller på fram till klockan 12:00 på söndagen den 22:a.

Däremellan kommer vi att träna flera pass, tillgängliga för alla deltagare, med extra fokus på allting man behöver veta innan graderingarna. Om man har gått på lägret så kommer man alltså att vara ännu bättre förberedd inför graderingarna än ni redan är! Dock är det inget krav på att man måste gradera om man går på lägret, och ifall man missar lägret är det inget hinder för att få gradera, även om det underlättar.

Vi kommer också att avsluta lördagen med fri lek, pizza och en film från Studio Ghibli (Japansk tecknad), lämplig för alla åldrar.

Självklart får man ta med sig godis till filmen och kvällen, men inga nötter (eller nötfyllda godisbitar) får tas med, och inga chips, popcorn eller andra snacks (de är en pina att få bort från mattan). Allt godis hamnar dock i en gemensam pott, så att ingen blir utan och ingen får massor med godis för sig själv.

Det kommer att finnas minst två vuxna på plats under övernattningen (som vi har i dojon) och alltid minst en manlig och en kvinnlig tränare.

Inför övernattning måste man ha med sig liggunderlag, då ingen får sova på tjockmattan och mattorna på golvet är hårdare än man kan tro.

Dagen efter stiger vi upp halv åtta, äter frukost vid åtta och tränar sedan hela vägen fram tills upphämtning sker klockan tolv.

Mellan varje pass kommer vi också ha en kort paus för att dricka, hämta andan och äta frukt för att fylla på energin inför nästa pass.

Medtag:

  • Aikido Dräkt (även kallad gi)
  • Pyjamas
  • Sovsäck (eller täcke)
  • Liggunderlag
  • Kudde
  • Mjukdjur (de får gärna följa med, men får inte vara med på själva träningen, det blir för trångt på mattan)
  • Handduk
  • Tandborste
  • Tandkräm
  • Övriga toalettartiklar och eventuell medicin osv.
  • Godis till den stora skålen
  • Bok eller serietidning eller pocket att läsa innan läggdags (om man vill)
  • Eventuell specialkost

Mobiltelefoner får tas med, men kommer bara få användas vid nödfall.

Schema

Lördag den 21:a

  • 14:00 lägret börjar. Var på plats, få ordning på era saker och byt om.
  • 14:15-15:30 Första passet, introduktion till lägret och läger-reglerna.
  • 15:45-17:00 Andra passet, fortsatt träning.
  • 17:00-18:00 Ombyte och fri lek.
  • 18:00-18:30 Pizza
  • 19:00 (eller tidigare om vi får allt i ordning) - Film!
  • 21:00-22:00 Sovdags.

Söndag den 22:a

  • 08:00 Uppstigning, tandborstning och städning av mattan.
  • 08:30 Frukost
  • 9:30-10:45: Första passet på söndagen
  • 11:00-12:00 Andra passet på söndagen (och lägrets sista), genomgång av lägertekniker och lägret i stort.
  • 12:00 Upphämtning av föräldrar.

Anmälan


Lägret är gratis.

Om barnets medlemsavgift (vilken ingår i terminsavgiften) är betald så är barnet försäkrat under lägrets gång.

Vi ser fram emot många deltagare, många timmar med träning och en härlig film och glädje! Kom för att träna och träffa nya vänner från den andra gruppen!

Vi ses på mattan!


Welcome to Lunds aikidoklubb annual kids & youth seminar April 21-22!

Instructors from both kids and youth will give classes as well as the head instructor of our dojo Jonas Palm (also known as dojo cho). This is a great opportunity to train with other kids as well as adults and hone techniques that may well show up in the exams held at the end of the term.

The seminar will begin at 14:00 on Saturday April 21 and continue until 12:00 on Sunday April 22.

On Saturday after training we will eat pizza and watch a Studio Ghibli (Japanese animated) movie together, after which there will be a sleep-over in the dojo. For the movie candy is permitted but it will be put in a communal pot to be shared with everyone. No nuts, chips, popcorn, or other snacks (a mess to clean up on the mat)! There will be at least 2 instructors sleeping over, at least one woman and one man.

Bring:

  • Gi
  • Pyjama
  • Sleeping bag
  • Sleeping mat
  • Pillow
  • Stuffed animal (if you want)
  • Towel
  • Toothbrush
  • Toothpaste
  • Other toiletries & medicine if necessary
  • Candy
  • Book/comic to read (if you want)
  • Specialty food if required

Mobile phones are permitted but only to be used in case of emergency.

Schedule

Saturday April 21

  • 14:00 seminar begins, arrive and change into gi
  • 14:15-15:30 First training pass
  • 15:45-17:00 Second training pass
  • 17:00-18:00 Change and free time
  • 18:00-18:30 Pizza
  • 19:00 Film!
  • 21:00-22:00 Sleeptime.

Sunday April 22

  • 08:00 Rise & shine, brush teeth, clean the mat.
  • 08:30 Breakfast
  • 9:30-10:45: Third training pass
  • 11:00-12:00 Fourth and final training pass
  • 12:00 Parents come & pick up

Registration


The seminar is free!

Looking forward to seeing you on the mat!