OM LUNDS AIKIDOKLUBB

TräningsbilderKlubben | Dojon | Regler & etikett | Personuppgifter

Lunds Aikidoklubb startades 1983 av Anders Hytter. Samma år påbörjade Jonas Palm, nu 5 dan, sin aikidokarriär. Jonas började instruera 1985, 1987 flyttade Stina Deurell till Lund och fram till 2001 var Jonas tillsammans med Stina huvudinstruktörer för klubben. Sedan dess har han ensam tagit över ansvaret och har till sin hjälp ett antal sempais (erfarna elever) som också håller i träningen.

I många år höll klubben till i diverse olika lokaler men 1994 hittade man till slut en egen dojo på Norra Fäladen. Där hölls många träningar fram till december 2002 då klubben flyttade in i sin nuvarande dojo på Winstrupsgatan 1.

Lunds Aikidoklubb är medlem i Svenska Aikidoförbundet, ett underförbund till Svenska Budo- och Kampsportsförbundet, och därmed i Riksidrottsförbundet. Det betyder bland annat att du som medlem är försäkrad när du tränar.

STYRELSE

Klubben har en styrelse som väljs på ett årsmöte, vanligen i februari varje år. Som medlem är du välkommen och uppmuntrad att delta i årsmötet och välja ny styrelse. Styrelsen sköter klubbens administration och formella kontakter med Svenska Aikidoförbundet och andra klubbar.

Styrelsen består för närvarande av:

• Thalea Koithan, ordförande
  • Matt Clarke, vice ordförande
  • Svante Resjö, kassör
  • Jakob Blomquist, sekreterare
  • Alexander Wyke
  • Jonas Palm

IDEELL FÖRENING

Klubben är en ideell förening, d.v.s. att allt arbete sköts av medlemmarna och på frivillig oavlönad basis. Den avgift man betalar som medlem går till hyra och underhåll av lokalen samt till affischer, informationsutskick och liknande. Utöver administration, träning och städning finns det många andra uppgifter för klubbens medlemmar. Hör gärna efter vad du kan bidra med i dojon!

SPECIALARRANGEMANG

Kontakta oss gärna om du är intresserad av ett specialarrangemang. Uppvisning, prova-på-träning med kollegorna, möhippa… Det finns också möjlighet att hyra vår lokal.